In 5 stappen naar een succesvolle e-mail journey

door dieuwertje  |  15 November 2017    reacties  0 reacties  |  Reageer
Marketeers anno 2017 mogen van geluk spreken. Waar we 15 jaar geleden nog vanuit ons onderbuikgevoel gokten over wat onze doelgroep aanspreekt, kunnen we nu putten uit vele bronnen van data. Met inzet van data kunnen we gerichter targetten, relevantere content aanbieden en zo de doelgroep uiteindelijk verleiden om te converteren. Laten we nu eens verder inzoomen op de gouden match tussen data en e-mail. Hoe maak je hier optimaal gebruik... Lees verder

Van Direct Marketing naar Product Getting

door dieuwertje  |  26 Mei 2016    reacties  0 reacties  |  Reageer
E-mail marketing als basis voor een oplossing Uit onderzoek onder consumenten blijkt dat e-mail het voorkeurskanaal is voor commerciëlecommunicatie. Daardoor is e-mailmarketing één van de meest effectieve manieren om doelgroepen te faciliteren in hun koopmotivatie. Uiteraard hebben we het over compliant en relevante e-mailmarketing. Onder relevant verstaan we dat de juiste informatie bij de juiste... Lees verder

Geef je mobiele mailings een boost!

door dieuwertje  |  22 Maart 2016    reacties  0 reacties  |  Reageer
“De beleving van een e-mail is anders op mobiel dan op desktop”   Dat blijkt uit het DDMA Usability Onderzoek dat eind 2015 is uitgevoerd. Aangezien we onze mobiel steeds meer gebruiken om e-mail te lezen, moet de marketeer stilstaan bij wat hij verwacht van zijn mobiele lezer. Het onderzoek geeft ook andere interessante inzichten. Zo is gebleken dat men bij het openenvan een e-mail op mobiel minder snel doorklikt... Lees verder

Marketing 2016: motiveren of faciliteren?

door dieuwertje  |  17 Maart 2016    reacties  0 reacties  |  Reageer
Vroeger maakte je een product. Om dit verkopen probeerde je de mensen die je kon bereiken te overtuigen waarom ze dit product zouden moeten kopen.En in een aantal gevallen lukt dat, meestal aan een klein deel van de potentiële doelgroep. Waarom?Een belangrijke oorzaak is dat een concurrent een beter product heeft en dat bekend isDe manier waarop je doelgroepen benadert is onvoldoende overtuigend.Maar er is nog een andere belangrijke... Lees verder

Conversieoptimalisatie met prijspsychologie

door dieuwertje  |  03 Maart 2016    reacties  0 reacties  |  Reageer
 – ‘Kopen, kopen, door anders te kijken’ –  Blue Monday. Ook wel de meest depressieve dag van het jaar genoemd. Dat heeft dan weer te maken met goede voornemens in het nieuwe jaar. We hebben gefaald. Al binnen drie weken. Afgelopen maandag kwam statistisch het schuldgevoel – wereldwijd – groots om de hoek kijken. Ik durf het luidkeels toe te geven: mijn goede voornemens heb ik al uit het raam... Lees verder

Geef jouw
reactie op twitter

Volg ons op twitter

Meld je aan voor de
gratis nieuwsbrief

Lees ook de column van Bas Vugt over online media…
Lees verder
RSS feed Molblog

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie
SLUIT