Ingmar Bruinsma over start-up TicketSpy

door Bas Vlugt  |  19 December 2012    reacties  0 reacties  |  Reageer

Ingmar Bruinsma is oprichter van start-up TicketSpy, een website die dagelijks informeert over verborgen ticketprijzen. Negen vragen.

Wat doet TicketSpy?
"TicketSpy is een initiatief, opgericht door een student en docent Airline Marketing. Vrijwel dagelijks publiceren we de meest goedkope zogenoemde "flash deals" welke vaak niet uitgebreid gepromoot worden door de vliegmaatschappijen. Daarnaast zorgen we ook voor prijstesten, productonderzoeken en handige tips waarmee je nog beter voorbereid op reis kan. TicketSpy wordt ondersteund door studenten. Zij gebruiken hun reiservaring en kennis, opgedaan tijdens hun studie en stages, om TicketSpy uit te breiden."

Waar (en hoe) zijn jullie gevestigd?
"We behoren tot de generatie ‘urban nomads’. Dankzij prima wifi faciliteiten in Amsterdam kunnen we overal werken. Of dit nu bij de Coffee Company, in de trein of in een hotel is maakt voor ons niet uit. Onze standplaats is echter wel de Hogeschool Inholland in Diemen."

Van wie is TicketSpy?
"De mensen achter TicketSpy zijn David Elliot en ik zelf."

Wat deed je hiervoor?
"Al een aantal jaren ben ik actief binnen de travel branche.Hierbij ik met name veel affiniteit heb met de luchtvaart. Tijdens mijn bijbaan op de luchthaven kwam ik veel voorkomende problemen bij passagiers tegen. Helaas waren de oplossingen nergens online gebundeld. Op de Hogeschool Inholland kwam ik in contact met mijn docent David Elliot. Samen zijn we gaan zitten en kwamen snel tot de conclusie om TicketSpy.nl op te richten."

Waarom ben je TicketSpy begonnen?
"Nog steeds vertrekken er dagelijks vele vliegtuigen met een groot aantal lege stoelen. Het bij elkaar brengen van dit aanbod en de vraag bij passagiers vind ik een reuze interessant spel. Om daar als schakel tussen te kunnen zitten liggen genoeg mogelijkheden. Kansen die  leiden tot een happy situatie bij de airlines, de reizigers en ons zelf."

Wat is het business model van TicketSpy?
"We hanteren drie basis principes: informatie verschaffen, educatief zijn en entertainen."

Hoe is TicketSpy gefinancierd?
"Alle investeringen worden betaald uit eigen middelen. We hebben geen kosten voor huisvesting, personeel of bijvoorbeeld lease auto’s en dat willen we ook graag zou houden. Wat niet hoeft te worden uitgegeven doen we ook niet. Dus gewoon zuinig zijn zoals opa en oma dat vroeger ook deden."

Wie zijn de eerste klanten?
"TicketSpy kent momenteel veel studenten en young professionals als ‘klant’. We zijn een onafhankelijk travel blog waarbij het kosteloos informeren van de bezoekers over alles wat met vliegen te maken heeft onze prioriteit heeft. Uiteraard sluiten we niet uit dat we in de toekomst onze diensten mogelijk uitbreiden voor nieuwe doelgroepen."

Wat zijn jouw ambities met TicketSpy?
"Met TicketSpy willen we leading zijn als het gaat om alles wat met vliegtickets te maken heeft. Naast het tonen van prijzen spelen ook inzicht over de wijze waarop luchtvaartmaatschappijen en travel agents werken een rol. Reizigers zitten nu al steeds meer zelf aan de knoppen. Denk aan inchecken en het labelen van bagage. Met TicketSpy hebben ze iemand aan hun zijde die altijd als eerste extra aanvullend advies geeft. Van het moment van boeken tot het passeren van de douane op de bestemming."

www.ticketspy.nl


Geef jouw
reactie op twitter

Volg ons op twitter

Meld je aan voor de
gratis nieuwsbrief

Lees hier de mening van onze columnisten over online marketing…
Lees verder

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie
SLUIT