Stefan Nuijten over The Fightclub Digital en de advertentiemarkt 2018

door Redactie  |  12 Januari 2018    reacties  0 reacties  |  Reageer

Het door Michiel Mol opgerichte ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservicebureau The Communication Company (TCC), heeft een 100 procent belang genomen in de startup The Fightclub Digital.


Wij vragen Stefan Nuijten, partner bij ME Worldwide, naar de plannen van The Fightclub Digital en zijn visie op de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2018.


Stefan Nuijten: "Cognitieve content marketing, artificial intelligence en machine learning. Dat zijn voor ons belangrijke gebieden waarin wij in 2018 stappen willen zetten om de kwaliteit en ROI van advertentieplatformen en output te verbeteren."


Cognitieve Content Marketing


"Er is genoeg content, feit. De toekomst van content marketing zit hem dan ook voornamelijk in het slimmer maken van deze content en de bijbehorende processen.


Machines zullen nooit de rol van een content marketeer over kunnen nemen. Creativiteit blijft vooralsnog sterk afhankelijk van menselijke inbreng. Wel gaat AI helpen om sneller tot diepere inzichten te komen. Er is simpelweg teveel waardevolle data beschikbaar om handmatig te analyseren. Daarnaast kan AI helpen bepaalde stappen in het content creatie- en distributieproces te automatiseren waardoor tijd kan worden bespaard op het bedenken, creëren, distribueren, testen en rapporteren.


Met de recente ontwikkelingen op het gebied van visual search zijn we nu al in staat de massa aan onlinebeelden te filteren op kleur, merknaam en onder meer objecten. Zo komt een vaag begrip als artificial intelligence en de mogelijkheden ineens heel erg dichtbij."


 


Blockchain, deep learning en A.I.


"Samen met partners Michiel Mol en Maarten Elshove investeren wij in blockchain, deeplearning en AI. Toepassingen die bijvoorbeeld werkzaamheden binnen ons digital agency, The Fightclub, efficiënter gaan maken en technieken die het resultaat van de door ons aan te sturen advertentieplatformen zelf lerend kunnen verbeteren.


Door inzet van artificial intelligence gaan we ook een meer ??individuele beleving aan klanten kunnen bieden; 1-op-1 personalisatie. We optimaliseren en segmenteren door specifieke content aan doelgroepen in de customer journey te laten zien, om zo bijvoorbeeld relevantie en conversie te verhogen. Vervolgens gaan we met de 1-op-1 personalisatie opschalen met als doel de ROI nog verder te verbeteren."


www.fightclub-digital.com



Geef jouw
reactie op twitter

Volg ons op twitter

Meld je aan voor de
gratis nieuwsbrief

Lees hier de mening van onze columnisten over online marketing…
Lees verder

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie
SLUIT