[Startups] Daan Heijink over upday

door Redactie  |  14 Februari 2018    reacties  0 reacties  |  Reageer

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Daan Heijink over upday.


Hallo Daan. Wat is upday?


Upday is een nieuwe nieuwsapp voor Samsung-gebruikers. De app combineert nieuws dat door onze journalisten wordt geselecteerd uit de Nederlandse media, met gepersonaliseerd nieuws op basis van een algoritme. Onze gebruikers krijgen dus het nieuws dat ze móéten weten om op de hoogte te zijn, maar ook het nieuws dat ze zelf graag wíllen lezen.


Waarom is upday ontwikkeld? 


Personalisatie van nieuws is hot, maar uitsluitend gepersonaliseerd nieuws lezen leidt tot tunnelvisie. Upday biedt gebruikers een combinatie van journalistieke expertise en de nieuwste personalisatietechnieken. Nederland is tot nu toe de laatste stap in de Europese uitbreiding van upday: we zijn inmiddels in zestien landen actief en upday Nederland is in april 2017 gestart.


Hoe en waar is upday gevestigd?


Upday Nederland zit op de Herengracht 499 in Amsterdam. We hebben een klein kantoortje bij Merkspace, een nieuwe coworkingspace waar veel startups zijn gehuisvest.


Van wie is upday?


Upday is ontwikkeld door Axel Springer, de grootste digitale uitgever van Europa. Het hoofdkantoor van upday zit in Berlijn, in het imposante pand van Axel Springer.


Hoe is de app gefinancierd?


We richten ons op dit moment vooral op advertenties.


Wie zijn de klanten?


Alle mensen met een nieuwe Samsung-telefoon die geïnteresseerd zijn in nieuws, zijn potentiële gebruikers van upday. Gebruik van de app is gratis.  


Wat kan upday dat andere bedrijven in de branche niet kunnen?


Samsung is vanzelfsprekend een gigantische partij op de smartphonemarkt en upday zit voorgeïnstalleerd op Samsung-toestellen. Dat is een groot voordeel. Bovendien lopen we voorop als het gaat om de techniek achter de personalisatie van nieuws. 


Wat hebben jullie nodig om te kunnen groeien?


Veel nieuwe gebruikers en adverteerders.


Wat gaat upday in 2018 neerzetten?


We willen onze gebruikers elke dag - van vroeg tot laat - een duidelijk, nuttig en leuk overzicht van het nieuws bieden. Daarnaast willen we groeien en voor veel mensen dé bron voor dagelijks nieuws worden.



www.upday.com


 

Geef jouw
reactie op twitter

Volg ons op twitter

Meld je aan voor de
gratis nieuwsbrief

Lees hier de mening van onze columnisten over online marketing…
Lees verder

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie
SLUIT