First Day of Spring ontwikkelt campagne Mazda

door Redactie  |  21 April 2017    reacties  0 reacties  |  Reageer

 


Reclamebureau First Day of Spring sloeg een brug tussen automotive en elektronische muziek om de millenial te bereiken.


Het bureau initieerde een project waarbij de bekende Londense beatboxer en producer Beardyman één werd met de nieuwe Mazda MX-5. Hij componeerde live en in één take een track, opgebouwd uit niets anders dan autogeluiden. De videoclip werd met tien camera’s geschoten.


Beardyman staat erom bekend muziek te maken met behulp van de laatste technologische innovaties. Wat hij normaal met zijn stem doet, deed hij nu met de verschillende auto-onderdelen van de Mazda.


Het dichtslaan van de motorkap werd de kick, de ronkende motor de bas, wrijving van de leren stoelbekleding de high hat. Elk geluid nam hij op en deze zette hij in een loop op zijn zelfontwikkelde samplecomputer. Vervolgens improviseerde hij live waardoor alle individuele muzieklijnen als instrumenten samenkwamen.


First Day of Spring is verantwoordelijk voor concept, campagne en mediastrategie. Big Shots voor de creatieve realisatie.


www.firstdayofspring.nl




 

Geef jouw
reactie op twitter

Volg ons op twitter

Meld je aan voor de
gratis nieuwsbrief

Lees hier de mening van onze columnisten over online marketing…
Lees verder

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie
SLUIT