Natwerk en Solidaridad lanceren campagne: Een wereld zonder koffie

door Redactie  |  15 November 2017    reacties  0 reacties  |  Reageer

 


Solidaridad lanceert in samenwerking met Natwerk de campagne Een wereld zonder koffie. Door klimaatverandering is de koffieproductie in gevaar, terwijl wereldwijd de consumptie jaarlijks groeit.


Om ons bakje troost voor de toekomst veilig te stellen, roept de campagne consumenten, overheden, bedrijven, investeerders en de wetenschap met klem op om in actie komen. De campagne werd vandaag gelanceerd met een video die een schokkende blik gunt in een wereld zonder koffie.




Frank de Ruwe, mede-eigenaar Natwerk: "De campagne is gericht op de belevingswereld van de gemiddelde Nederlander. Wij drinken gemiddeld 3,7 kopjes koffie per dag, waarmee we tot de top 3 grootste gebruikers ter wereld behoren. Het opraken van de koffie heeft vanzelfsprekend een grote impact op ons leven. De scenario's die we kunnen verwachten hebben we, met een humoristische knipoog, beeldend gemaakt."


Naast de video, bestaat de cross mediale campagne uit een website, onderzoeks-PR, media inkoop een event in december en producten voor een wereld zonder koffie.


Heske Verburg, directeur van Solidaridad: "Met de campagne willen we consumenten en het bedrijfsleven overtuigen om te investeren in de oplossing voor de problematiek in de koffiesector. Een wereld zonder koffie raakt immers niet alleen ons, maar vooral de 125 miljoen mensen wereldwijd die voor hun inkomen van de koffieteelt afhankelijk zijn.


Reinier Steures, mede-eigenaar Natwerk, vervolgt: "We vinden het een eer om voor een organisatie als Solidaridad, te mogen werken en onze creativiteit in te zetten om hun doelen dichterbij te brengen. Een impactvolle en strategisch onderlegde campagne met een 360-graden karakter sluit goed aan bij wat Natwerk nu te bieden heeft.


Met de video, die samen met regisseur Joris Dommels is gemaakt, laten we de emotie zien die koffie teweeg kan brengen. Op een originele, maar relevante, manier vragen we aandacht voor een wereldwijd belangrijk probleem. Houd eenwereldzonderkoffie.nl in de gaten, want er komt nog veel meer aan."


Credits:
Verantwoordelijke bij klant: Karin Jensma | Creative agency: Natwerk | Production agency video: WE ARE WILL | Regisseur: Joris Dommels | Website: Hoppinger


www.natwerk.nl


www.solidaridad.nl


 

Geef jouw
reactie op twitter

Volg ons op twitter

Meld je aan voor de
gratis nieuwsbrief

Lees hier de mening van onze columnisten over online marketing…
Lees verder

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie
SLUIT